keskiviikko 25. huhtikuuta 2012

Mooseksen laulu.



Viides Mooseksen kirja: 31:30 
Koko Israelin kansa oli kokoontunut kuulemaan, kun Mooses lausui sille 
tämän laulun sanat alusta loppuun saakka: 32:1-44 

Viides Mooseksen kirja: 32:3-4
Minä julistan Herran nimeä. Ylistäkää Jumalamme kunniaa!
Hän on turvamme, kalliomme, teoissaan täydellinen.
Kaikki hänen tiensä ovat oikeat.
Hän on uskollinen Jumala, ei hän vääryyttä tee.
Hän on vanhurskas, tuomioissaan oikea.

Viides Mooseksen kirja: 32:7-11
Muistelkaa muinaisia aikoja,
ajatelkaa menneiden sukupolvien päiviä.
Kysykää isiltänne, niin he kertovat teille,
kysykää vanhuksiltanne, niin saatte kuulla.
Kun Korkein jakoi kansoille maat,
kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
hän määräsi kansojen asuinsijat
ja kullekin oman jumalan.
Herran osuus on hänen kansansa Israel,
ja Jaakob hänen perintömaansa.
Hän löysi sen autiosta maasta,
karulta seudulta, joka huusi tyhjyyttään.
Hän otti sen hoiviinsa ja huolehti siitä,
hän varjeli sitä kuin silmäteräänsä.
Niin kuin kotka suojelee pesäänsä
ja liitelee poikastensa yllä,
niin kuin se kantaa niitä siivillään,
niin Herrakin kuljetti kansaansa.

Viides Mooseksen kirja: 32:39
Näettehän nyt: minä olen ainoa,
ei ole muuta jumalaa minun rinnallani.
Minä lähetän kuoleman, minä annan elämän,
minä lyön ja minä parannan,
minun vallassani on kaikki.

Johanneksen ilmestys 15:2-4
Minä näin kuin kristallisen meren, joka välkehti tulta. Tuon kristallimeren rannalla seisoivat pedosta voiton saaneet, ne, jotka eivät olleet kumartaneet 
sen kuvaa eivätkä ottaneet merkkiä, jossa on sen nimen luku. 
Heillä oli käsissään Jumalan harput, ja he lauloivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, ja Karitsan laulua:
Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi,
Herra Jumala, Kaikkivaltias!
Oikeat ja todet ovat sinun tiesi,
sinä kansojen kuningas!
Kuka ei sinua pelkäisi, Herra, kuka ei ylistäisi nimeäsi? Sinä yksin olet pyhä. Kaikki kansat tulevat eteesi ja kumartavat sinua, sillä sinun oikeat tuomiosi 
ovat tulleet julki.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti