torstai 23. helmikuuta 2012

Elämänkaari



Olen kirjoittanut pienen kirjasen jossa on ottamiani kuvia ja Raamatun tekstejä. Laitan sen tähän blogiin.

ELÄMÄNKAARI

Rakkaiden vanhempieni, Kerttu ja Vihtori Vierulan muistolle, jotka kylvivät minun sydämeeni Jumalan sanan jo lapsena.

Ajatus tämän kirjan kirjoittamiseen tuli kun istuin äitini
sairasvuoteen äärellä ja luin hänelle Raamattua kun hän
ei jaksanut itse enää lukea. Hän katseli mielellään kuvia
pikkukirjasista ja pystyi lukemaan lyhyen tekstin.
Tässä kirjassa on poimintoja Raamatun teksteistä,
jotka ovat rohkaisseet ja lohduttaneet minua elämäni
eri vaiheissa. Toivon, että ne saavat olla avuksi ja
rohkaisuksi monelle tämän elämän matkalla.

Raamatun tekstit on lainattu Suomen
evankelisluterilaisen kirkon kirkolliskokouksen
vuonna 1992 käyttöön ottamasta suomennoksesta.
Taitto ja ulkoasu: Robert Marshall

Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini
kohdussa olet minut punonut. Minä olen ihme,
suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä
ovat sinun tekosi, minä tiedän sen. Minä olen saanut
hahmoni näkymättömissä, muotoni kuin syvällä maan
alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa. Sinun
silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on
kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
olivat kaikki päiväni jo luodut.Kuinka ylivertaisia
ovatkaan sinun suunnitelmasi, Jumala, kuinka valtava
onkaan niiden määrä!
Psalmi 139: 13-17

Herra sinä olet minut tutkinut,sinä tunnet minut.
Missä olenkin, minne menenkin, sen sinä tiedät,
jo kaukaa sinä näet aikeeni. Kuljen tai lepään,
kaiken olet mitannut, perin pohjin sinä tunnet
minun tekemiseni. Kielelläni ei ole yhtäkään sanaa,
jota sinä, Herra, et tuntisi. Sinä suojaat minua edestä
ja takaa, sinä lasket kätesi minun päälleni. Sinä tiedät
kaiken. Se on ihmeellistä, siihen ei ymmärrykseni yllä.
Psalmi 139: 1-6









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti