keskiviikko 28. marraskuuta 2012

Älä kosta pahaa pahalla.



Sananlaskut 20:22
Älä sano: "Minä maksan pahalla pahan", luota Herraan, hän puolustaa oikeuttasi.

3. Mooseksen kirja 19:18 
Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra.

Sananlaskut 24:29
Älä ajattele: "Niin kuin hän minulle, niin minä hänelle. Nyt maksan hänelle samalla mitalla."

Roomalaiskirje 12:17
Älkää maksako kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää siihen, mikä on hyvää kaikkien silmissä.

1. Korinttolaiskirje 6:7
Jo se, että yleensä käräjöitte keskenänne, on teille tappioksi. Miksi ette ennemmin kärsi vääryyttä? Miksi ette ennemmin anna riistää itseltänne?

1. Pietarin kirje 2:23
Häntä herjattiin, mutta hän ei vastannut herjauksella, hän kärsi, mutta ei uhkaillut, vaan uskoi itsensä oikeamielisen tuomarin haltuun.

1. Pietarin kirje 3:9
Älkää vastatko pahaan pahalla älkääkä herjaukseen herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa. Siihen teidät on kutsuttukin, jotta perisitte siunauksen.

Heprealaiskirje 10:30
Mehän tunnemme hänet, joka on sanonut: Minun on kosto, minä olen maksava, sekä myös: Herra on tuomitseva kansansa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti